Skip to main content

הורים רבים מבלים שעות מרובות מחוץ לבית ומשקיעים בעבודה ובקריירה שלהם על חשבון זמן משותף עם ילדיהם. למרות המצב המתסכל, מחקרים מראים שהורים הנמצאים מחוץ לבית שעות מרובות, אך עדיין משקיעים בזמן איכות עם ילדיהם –  מגדלים ילדים מאושרים ומוצלחים

רגשות אשם בצד

אין צורך שתחושו רגשות אשמה – כל עוד תמלאו את אותן השעות שאתם מבלים עם ילדיכם בתוכן משמעותי ומעצים. המצב יחזק אצלם את תחושת האחריות ויעניק להם כישורים חשובים לחיים. ילדים זקוקים לזמן לעצמם, ללא מעורבות ההורים לשם פיתוח חברתי וקוגניטיבי, כך שאין לכם בהכרח סיבה להרגיש רגשות אשם. כמובן שזה טבעי שהורה ירצה לבלות יותר זמן עם הילדים שלו, אבל אל תהיו מאוכזבים, שכן התחושה הזו עלולה לפגוע בחוויות ההורות ובילדים שלכם.

 

השקיעו בעצמכם והקרינו סיפוק כלפי חוץ

הורים עובדים שלא נמצאים הרבה בבית צריכים לפתח את עצמם ברמה האישית ולהשקיע בקריירה ובעבודה שלהם כי ההשקעה היא לטובת המשפחה. משפחה שבה ההורים מרגישים מרוצים ומסופקים בעבודה, מגדלים ילדים מצליחים הלומדים לרכוש ערכים חשובים כמו דבקות במטרה ושאיפה להצלחה כבר מגיל צעיר.

 

כאשר ההורים מאושרים ומסופקים במקום העבודה שלהם, הם מעניקים לילדיהם תחושת ביטחון ומרגישים הרבה יותר טוב עם עצמם ומבינים שהוריהם לא נגזלים מהם לחינם. לחילופין, הורים עובדים שרק מתלוננים על הסבל, השעמום והתסכול שלהם במקום העבודה בזמן שהם בבית, עלולים לגרום לילדים שלהם לחשוב שההורים מעדיפים להיות בעבודה קשה ומעצבנת במקום להיות איתם.

 

אז איך  להפיק את המרב מהזמן עם הילדים?

 

ילדים צריכים תשומת לב, הם צריכים לדעת שיש מי שתומך בהם ואוהב אותם. המפתח לכל זה הוא התקשורת שנבנית במהלך זמן האיכות. בזמן המשותף שלכם יחד עם ילדיכם תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות שיעזרו לכם להגיע למערכת יחסים כזו, כמו למשל:

  • בישול משותף – הפכו את ארוחת הערב לחוויה בלתי נשכחת. שתפו את כל בני המשפחה, כולל הילדים – החל משלב הרעיון של מה לבשל, דרך הכנת המנות ועד לעריכת ופינוי השולחן. הטילו אחריות על כל אחד מבני הבית לבצע משימה שקשורה לארוחת הערב בהתאם לגילם ויכולותיהם, ועשו זאת בשמחה ובנחת תוך השמעת שירים אהובים או כל פעילות אחרת.
  • קניות משותפות– קניות הן אחת ממטלות הבית שהורים מבצעים לרוב לבדם מפני שילדים נוטים לדרוש דברים נוספים מעבר למה שצריך. כדי שזה לא יקרה ועל מנת שתוכלו להרוויח קצת זמן איכות עם הילדים, הכינו איתם רשימת קניות והסבירו להם שלא ניתן לחרוג ממנה. כאשר תהיו בחנות, שתפו את ילדיכם בתהליך של בחירת המוצרים כך שירגישו שיש להם חלק מההווי המשפחתי הזה, ואם תגלו שאתם צריכים פריט שלא נמצא ברשימה, וותרו עליו כדי לעמוד מאחורי האמירה שלא חורגים מהרשימה. בנוסף, תוכלו למנוע התפרצויות זעם ודרישות של הילדים אם תכניסו לרשימה פריט אחד קטן שהם אוהבים כך שירגישו שקולם נשמע וגם שיהיה להם למה לצפות בסוף מסע הקניות.
  • ניצול סופי שבוע –  מלבד ארוחות משותפות בסופי השבוע או צפייה בסרטים ותכניות, תוכלו לנצל את הימים החופשיים לבילוי איכותי עם הילדים. לא צריך לצאת מהבית, אלא להפוך אותו למגרש משחקים בו תוכלו ליצור זיכרונות יפים עם ילדיכם. הקימו אוהל משמיכות וכריות בחדר השינה של ילדיכם, הניחו להם לישון שם אם הם יחפצו בכך, צאו להליכות מסביב לשכונה, או כל פעילות מהנה אחרת שלא תכלול מסכים, אלא זמן איכות עם ילדיכם.